Ponieważ najstarsze pokolenie wyżu demograficznego ma teraz 70 lat, a najmłodsze kończy 57 lat w 2021 r., na całym świecie co roku coraz więcej osób z wyżu demograficznego przechodzi na emeryturę. Kolejne pokolenie, Millenialsów, rośnie, by zająć ich miejsce, napędzając namacalną zmianę pokoleniową w przywództwie korporacyjnym. Ponadto, większość zasobów ludzkich, którymi zarządzają liderzy NextGen, to nie tylko pokolenie Milenialsów, ale także pokolenie Z.
Socjolodzy definiują pokolenia nie tylko na podstawie roku urodzenia, ale także wydarzeń historycznych i zmian technologicznych zachodzących w trakcie ich dojrzewania, które mają wpływ na sposób, w jaki postrzegają świat. Najważniejsze wydarzenia i technologie mające wpływ na Millenialsów to 11 września, Wielka Recesja w 2008 r., rozwój globalnego internetu, mediów społecznościowych i całodobowy cykl informacyjny. W przypadku pokolenia Z, lista obejmuje globalny terroryzm, Brexit, normalizację LGBTQ, „natywizm” mediów społecznościowych oraz eksplozję treści cyfrowych na platformach takich jak YouTube, Instagram i TikTok.
Te wydarzenia i postępy ukształtowały zachowania i wartości Millenialsów i pokolenia Z na kilka kluczowych sposobów, które wpływają na ich cele zawodowe, oczekiwania pracodawców, zachowania w miejscu pracy i ostatecznie sposób, w jaki przewodzą. W badaniu Global Millennial Survey 2019, Deloitte stwierdza, że Millenialsi i pokolenie Z „chcą, aby przekuwać rozmowy na sensowne działania, a także, aby liderzy biznesowi pełnili rolę agentów pozytywnych zmian”.
Kiedy Millenialsi przejmują przywództwo korporacyjne, kierują inicjatywami, w których priorytetowo traktowana jest praca zorientowana na cel oraz sposób, w jaki pogoń za zyskiem może również służyć wyższemu dobru. Partner zarządzający IMSA Denmark Jens Christian Jensen zgadza się z tym: „Ponad 64% Millenialsów nie chce pracować dla firm, które nie mają celu społecznego. To radykalnie zmienia krajobraz zarządzania, a inteligencja społeczna jest nowym złotem na wyższym poziomie zarządzania.”
Kapitalizm interesariuszy to koncepcja, zgodnie z którą firmy mogą zwiększyć długoterminową wartość poprzez włączenie pracowników, klientów i społeczności jako interesariuszy do ich propozycji biznesowych. Szybki wzrost certyfikacji Benefit lub B Corporation jest dowodem tego rosnącego zjawiska. Certyfikowane korporacje B to firmy, które spełniają najwyższe standardy w zakresie wyników społecznych i środowiskowych, przejrzystości publicznej i odpowiedzialności prawnej, aby zrównoważyć zysk i cel. Według McKinsey pierwsze korporacje B uzyskały certyfikat w 2007 roku; w 2020 roku było ich ponad 3500.
Zaangażowanie w zrównoważony rozwój to kolejny cel, na który stawiają przywódcy NextGen. Badanie Deloitte Global Millennial Survey 2020 potwierdziło, że zmiany klimatyczne są głównym problemem dla Millenialsów i pokolenia Z. 80% ankietowanych uważa, że rządy i firmy muszą zrobić więcej, aby chronić środowisko. Zielony sektor jest obecnie uważany za obszar możliwości wzrostu, a coraz więcej firm podąża za zrównoważonym rozwojem, ponieważ jest dobry dla biznesu. Globalna firma inwestycyjna BlackRock poinformowała w swoim Global Outlook 2021, że „tektoniczna zmiana w kierunku zrównoważonego inwestowania przyspiesza” i „pomoże zwiększyć zwroty”.
Pełna treść artykułu: NextGen Leadership Isn’t Next…It’s Here and Now