Badania
i Publikacje

Zapraszamy do lektury

Dwie złote zasady zarządzania relacyjnego

wtorek, 15 grudnia, 2020
@IMSA Search Global Partners

Naukowcy sugerują, że wkrótce będziemy walczyć z „tsunami zdrowia psychicznego” związanym z nieprzewidzianą śmiercią, wypaleniem zawodowym i bezrobociem. Aby uniknąć przyszłych problemów, liderzy powinni wprowadzić w swoich organizacjach zarządzanie relacyjne. Oto dwa kroki prowadzące do osiągnięcia celu.

Wydaje się, że wszyscy zdajemy sobie sprawę z poziomu globalnego lęku wywołanego pandemią. WHO opublikowała alarmujące dane z Chin, a psychologowie na całym świecie donoszą o rosnącej liczbie nowych pacjentów. Ostatnio mieliśmy okazję przyjrzeć się samopoczuciu ludzi, którzy nie proszą o pomoc. A wyniki tych obserwacji są co najmniej niepokojące.

Badanie opublikowane we wrześniu przez Psychological Trauma przedstawiają dane Google Trends z okresu pandemii. Naukowcy odkryli ogromny wzrost liczby wyszukiwań tematów związanych z lękiem, atakami paniki i metodami leczenia ataków paniki. Naukowcy sugerują, że wkrótce będziemy walczyć z „tsunami zdrowia psychicznego” związanym z nieprzewidzianą śmiercią, wypaleniem i bezrobociem.

Te dane powinny być alarmem dla wszystkich menedżerów i liderów. Jeśli firmy chcą dbać o swoich pracowników, potrzebują relacyjnego zarządzania. Ale od czego zacząć? Sugerujemy wprowadzenie dwóch kroków.

Spraw, by Twoje cele były zwinne

Zgodnie z raportem o sprawności biznesowej z 2019 r., większość firm oceniła swoją dojrzałość biznesową jako stosunkowo niską. W 2020 roku takie podejście nie jest już możliwe. Jak zalecają eksperci firmy Gallup: „Obecne zakłócenia i niepewność co do przyszłości w naszym środowisku biznesowym wymagają zwinnego podejścia do wyznaczania celów. Cele należy dostosować na bieżąco, aby skupić się na potrzebach biznesowych i tym, jak pracownicy mogą najlepiej dostarczać wartość organizacji”.

Ale jak to osiągnąć? Na dobry początek warto zainwestować w kulturę zaufania w Twojej firmie. Kiedy Twoi pracownicy są wzmocnieni, jest bardziej prawdopodobne, że szybko zareagują na zmiany w środowisku biznesowym. Zaufanie pozwala Twojemu zespołowi dostosować się do każdej sytuacji bez marnowania czasu, co jest kluczowe ze względu na pandemię.

Lider, który chce wprowadzić do zespołu bardziej zwinny system osiągania celów, ma do dyspozycji wiele możliwości. Z perspektywy IMSA Search, im więcej jest możliwości wzmocnienia pracowników, tym lepiej. Jedną z sugestii może być system CLEAR, który bazuje na współpracy, ograniczonym zakresie odpowiedzialności, emocjach, dostrzeganiu problemów i możliwościach udoskonalania. Podejście zostało opracowane przez medalistę olimpijskiego i przedsiębiorcę Adama Kreka. Umożliwia pracownikom udział w procesie wyznaczania celów, co wspiera budowanie kultury zaufania w firmie.


Pełna treść artykułu: Two golden rules of meaningful management

IMSA Search rozszerza działalność na Niemcy dołączając TMC Group

wtorek, 20 lipca, 2021
@IMSA Search Global Partners
IMSA Search Global Partners kontynuuje międzynarodową ekspansję, witając w swoich szeregach TMC Group reprezentujące IMSA Germany, oraz Senior Partnera TMC – Rainer…

IMSA Search kontynuuje ekspansję, dołączając Alchemy Search jako IMSA France

środa, 07 lipca, 2021
@IMSA Search Global Partners
IMSA Search Global Partners (IMSA Search) kontynuuje ekspansję, dołączając Alchemy Search jako IMSA France i mianując prezesa Alchemy Search Hervé Gentile, partnerem…

ESG – Environmental, Social, Governance -kryteria, które mają znaczenie

piątek, 02 lipca, 2021
@IMSA Search Global Partners
ESG
ESG – Environmental, Social, Governance – jest zestawem kryteriów według których oceniane są firmy, uwzględniających szerszy wpływ działalności firmy na kluczowych interesariuszy,…