Autor: Monika Ciesielska, prezes Carpenter Consulting, dla Gazety Bankowej
Rekrutacja menedżerów średniego i wyższego szczebla bywa procesem czasochłonnym i kosztownym. Zwłaszcza, jeśli stanowisko, na które szukamy pracownika ograniczone jest do branży, w której funkcjonuje firma. W takich sytuacjach najlepszym rozwiązaniem może się okazać podjęcie decyzji dotyczącą wyboru firmy doradczej, która w sprawny, a zarazem profesjonalny sposób przeprowadzi proces rekrutacji i przedstawi nam odpowiedniego kandydata.
O ile szefowie HR mają swoje sposoby na dokonanie selekcji wśród firm doradztwa personalnego, wiedzy tej często nie posiadają ci, którzy zarządzają małymi i średnimi firmami. Czym się powinni kierować, aby wybrać właściwie, a tym samym nie stracić czasu i pieniędzy?
Pracodawcy szukają partnera, który poznawszy kulturę organizacji, będzie w stanie zaproponować kandydatów, którzy dopasują się do firmy i pracującego w niej zespołu. Szukają head huntera, który okaże się skuteczny w rekrutacji i profesjonalnie będzie ich reprezentował na rynku pracy. /.../