Rss

Lubimy to! Czyli headhunterzy zarzucają sieć

Data publikacji: 21 maja 2012
Lubimy to! Czyli headhunterzy zarzucają sieć Autor: Monika Ciesielska, Prezes Carpenter Consulting, dla Personel Plus

Serwisy społecznościowe mogą być efektywnym kanałem rekrutacji. Jeśli firmom zależy na pozyskiwaniu nowych specjalistów, powinny zwiększyć swoje działania rekrutacyjne i wizerunkowe w social media. Nie wystarczy już czekanie na aplikacje spływające w odpowiedzi na oferty pracy.

Dużo słyszymy o możliwościach jakie dają social media w kwestii rekrutacji menedżerów i specjalistów. Nie jest tajemnicą, że większość headhunter’ów wykorzystuje GoldenLine czy LinkedIn, jako jeden z kanałów poszukiwań kandydatów spełniających założony profil stanowiska. Wiemy również o tym, że warto prześwietlić kandydata w serwisach społecznościowych, które nie są nastawione na biznes, typu Facebook czy Nasza Klasa. W tych miejscach wszyscy są dużo bardziej rozluźnieni. Publikowane na „tablicy” treści i zdjęcia są wskazówką dla headhuntera i dodatkowym elementem oceny kandydata. /.../