Rss

Duże marki robią e-commerce czy eCommerce?

Duże marki robią e-commerce czy eCommerce?

22 czerwca 2018 @Monika Ciesielska

W ostatnich miesiącach miałam okazję rekrutować na stanowisko Online Marketing Managera dla globalnej marki, rozpoznawalnej w tradycyjnym świecie retailu.  Było to bardzo interesujące ćwiczenie, dające mi możliwość dogłębnego „prześwietlenia” rynku digitalowego, na który często zaglądam i zebrania najświeższych informacji na temat dostępności kandydatów reprezentujących oczekiwaną ekspertyzę w dziedzinie e-commerce.

/.../ W trakcie researchu sięgaliśmy naturalnie do kandydatów pochodzących z retailu, ale nie tylko. Zainteresowała nas też branża telekomunikacyjna, która jest trudnym tematem w zakresie e-commerce. W wypadku tego sektora rynku, wrażenie robiła liczba użytkowników, do których Kandydaci adresowali komunikację 1-10M.

Doświadczenie kandydatów związane z zarządzaniem ludźmi, niestety nie było satysfakcjonujące. W wielu wypadkach Kandydaci mogli pochwalić się zarządzaniem 1-osobowym zespołem w postaci Asystenta i współpracą z podwykonawcami. Organizacje preferują mikro zespoły i polegają na ekspertyzie jednego człowieka i współpracujących z nim podmiotów.

Interesujące okazało się również zbadanie rynku pod kątem oczekiwań finansowych Kandydatów. W wypadku branży retail kwota wynagrodzenia podstawowego to ok. 17.000 złotych brutto miesięcznie, w wypadku branży telco – ok. 21.000 złotych brutto miesięcznie.

Więcej na blogu: www.monikaciesielska.com