Rss

Czy warto dbać o satysfakcję kandydatów do pracy?

Data publikacji: 26 lutego 2014
Czy warto dbać o satysfakcję kandydatów do pracy? Autor: Monika Ciesielska, prezes Carpenter Consulting, dla Vademecum Pracodawcy 2014

„Nie otrzymałem informacji zwrotnej po zakończeniu procesu rekrutacji”, „Konsultantka przestała odbierać ode mnie telefony”, „Umówiliśmy się na kontakt w ciągu tygodnia, ale zapadła cisza” – to najczęściej pojawiające się komentarze i opinie kandydatów uczestniczących w rekrutacjach. Jednocześnie każda firma zajmująca się rekrutacją bije się w pierś, że informacji zwrotnej udziela. Trudno dociec, jaka jest prawda. Zastanowiło nas to jednak na tyle mocno, że zdecydowaliśmy się przeprowadzić badanie satysfakcji kandydatów. Satysfakcji z przeprowadzonych przez nas procesów rekrutacyjnych.

Headhunterom powinno zależeć na tym, aby odgrywać role rzetelnych i zaufanych partnerów. Powinni przykładać dużą wagę do udzielania kandydatom konstruktywnych informacji zwrotnych, bieżącego informowania ich o statusach prowadzonych projektów oraz budowania przyjaznej, lecz także profesjonalnej atmosfery w trakcie prowadzonych spotkań rekrutacyjnych. Dlatego właśnie firma headhunterska Carpenter Consulting przeprowadziła krótkie badanie w formie ankiety, którego wyniki pozwoliły poznać opinię kandydatów na temat jakości jej pracy, spojrzeć szerzej na swoje działania oraz wyjść naprzeciw oczekiwaniom kandydatów.

Zapraszamy do lektury ARTYKUŁU